Czas czytania: około 1 min
Jak uczyć krytycznego myślenia w kontekście wyborów? Zapisz się na webinar!
12.02.2025

Zbliżają się wybory prezydenckie, a wraz z nimi ogromna ilość informacji, obietnic i politycznych debat. Jak pomóc uczniom odróżnić fakty od manipulacji i świadomie podejmować decyzje?

Zapraszamy nauczycieli na cykl dwóch webinarów: „Jak uczyć krytycznego myślenia w kontekście wyborów?”. To wyjątkowa okazja, aby zdobyć praktyczne narzędzia i metody pracy, które pozwolą wprowadzić temat dezinformacji i fact-checkingu na lekcje.

ZAPISZ SIĘ!

Podczas webinarów:

➡️ Dowiesz się, jakie formy przybiera dezinformacja w czasie kampanii wyborczej.

➡️ Nauczysz się skutecznych metod weryfikacji treści tekstowych, graficznych i generowanych przez AI.

➡️ Zdobędziesz praktyczne narzędzia do pracy z uczniami nad analizą fake newsów.

➡️ Poznasz sposoby sprawdzania wiarygodności źródeł i wypowiedzi kandydatów na prezydenta.

➡️ Otrzymasz gotowe pomysły na ćwiczenia dla uczniów, które rozwijają ich umiejętność krytycznego myślenia.

Terminy i tematyka spotkań

📅 Część I: 6 marca 2025 (czwartek) | online | godz. 18:00-19:00
🟢 Dezinformacja w kampanii wyborczej – jak ją rozpoznać i jak o niej rozmawiać z uczniami?

📅 Część II: 15 kwietnia 2025 (wtorek) | online | godz. 18:00-19:00
🟢 Jak weryfikować wypowiedzi kandydatów i oceniać wiarygodność źródeł informacji?

 

Jak uczyć krytycznego myślenia w kontekście wyborów? Nauczycielu, zapisz się na webinar!

 

 

Prowadząca:
dr Aleksandra Monkos – ekspertka w dziedzinie edukacji medialnej, koordynatorka projektów w Stowarzyszeniu Demagog oraz mentorka Akademii Fact-checkingu. Specjalizuje się w przeciwdziałaniu dezinformacji i tworzeniu materiałów edukacyjnych dla nauczycieli oraz uczniów.

 

 

 

Webinary realizowane są w ramach projektu Central European Digital Media Observatory (CEDMO) wspieranego przez Komisję Europejską.

 

Zapisz się już dziś!