Czas czytania: około 4 min
Bezpłatne warsztaty o fake newsach – NABÓR ZAKOŃCZONY
12.09.2023

Rozkręcamy nowy rok szkolny! Zapraszamy na warsztaty o fake news.

Otwieramy rekrutację na 22 bezpłatne warsztaty z krytycznego myślenia dla uczniów! Warsztaty odbędą się między październikiem a grudniem w miejscowościach liczących mniej niż 200 tys. mieszkańców.


Zgłoś swoją klasę już dziś

wyślij maila na adres [email protected].
W treści podaj informacje:

  • swoje imię i nazwisko jako osoby zgłaszającej,
  • klasę,
  • nazwę szkoły,
  • miejscowość i kod pocztowy.


Warsztaty dla uczniów bazują przede wszystkim na grze zespołowej „Fakescape. Ucieknij fake newsom”. Kwalifikują się klasy VII i VIII szkół podstawowych oraz wszystkich klas szkół średnich.

O zakwalifikowaniu szkoły decyduje kolejność zgłoszeń i możliwości dojazdu. Nie czekaj i napisz do nas już dziś!

Akademia Fact-checkingu

to projekt edukacyjny Stowarzyszenia Demagog skierowany do uczniów i studentów, nauczycieli i edukatorów, seniorów, a także biznesu. Wykorzystując wieloletnie doświadczenie w fact-checkingu, eksperci portalu demagog.org.pl prowadzą warsztaty i webinaria. Wyjaśniają, w jaki sposób wyszukiwać i weryfikować informacje, oceniać wiarygodność źródeł, korzystać z użytecznych narzędzi online oraz jak walczyć z fake newsami.

Mentorki i mentorzy Akademii Fact-checkingu to doświadczeni analitycy Demagoga, pierwszego w Polsce i dynamicznie rozwijającego się portalu factcheckingowego. Od ponad 5 lat prowadzimy szkolenia, podczas których dzielimy się naszym doświadczeniem i wiedzą z zakresu weryfikowania informacji, w tym wypowiedzi polityków oraz treści udostępnianych w mediach społecznościowych.

Warsztaty o fake news

Akademii Fact-checkingu dostosowujemy do potrzeb konkretnej grupy odbiorców. Dzięki temu mamy pewność, że uczestnicy wyjdą ze szkolenia zadowoleni i bogatsi o nowe kompetencje i wiedzę.

Podczas warsztatów dla uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych koncentrujemy się na kształceniu krytycznego myślenia – umiejętność ta znalazła się w podstawie programowej wielu przedmiotów.

Spotykając się z uczniami wyjaśniamy: w jaki sposób efektywnie sprawdzać wiarygodność źródła, jak oceniać prawdziwość treści w mediach społecznościowych, a także z jakich narzędzi korzystać, aby skutecznie weryfikować informacje.

Odwołujemy się do przykładów zgodnych z profilem klasy. Dzięki czemu uczestnicy zajęć nie mają wątpliwości, że zdobyta wiedza i rozwijane kompetencje są po prostu niezbędne.