Informacje płyną do nas z różnych źródeł, kluczowe jest, aby uczniowie nauczyli się świadomego korzystania z mediów. Z przyjemnością przedstawiamy trzy nowe zestawy ćwiczeń edukacyjnych. Proponowane ćwiczenia wspierają młodzież w zdobywaniu niezbędnych umiejętności. Szlifuj z uczniami krytyczne myślenie, selekcję informacji oraz odporność na dezinformację. Nasze materiały to idealne narzędzie dydaktyczne. Każdy scenariusz jest opracowany przez ekspertów Stowarzyszenia Demagog. Publikacje zawierają praktyczne ćwiczenia i przykłady, dzięki którym uczniowie będą mogli lepiej rozpoznawać fake newsy i podejmować świadome decyzje informacyjne. Wzbogać z nami swoje lekcje i zajęcia.
O czym są scenariusze?
Pierwszy zestaw – Czas na zrównoważoną dietę medialną – ćwiczenia o diecie medialnej. Trzy lekcje o świadomym korzystaniu z informacji. Uczniowie nauczą się oceniać, czy źródła są wiarygodne i zastanowią się nad swoimi przyzwyczajeniami w korzystaniu z mediów. | |
Kolejny scenariusz – Jak unikać kalorycznych, niezdrowych źródeł i skutecznie szukać informacji – ćwiczenia o wyszukiwaniu informacji. Dwie lekcje skupione na technikach sprawnego wyszukiwania danych w internecie. Uczniowie dowiedzą się, jak w bezkresnym morzu treści online szybko znaleźć to, czego naprawdę szukają i uniknąć pułapek dezinformacji. | |
Ostatnia z propozycji – Co było pierwsze – fakt czy opinia? – ćwiczenia w odróżnianiu faktów od opinii. Jedna, ale niezwykle wartościowa lekcja, która uczy młodych ludzi, jak identyfikować fakty i unikać wpływu subiektywnych opinii.
|
Dla kogo?
Każdy zestaw zawiera materiały opracowane z myślą o uczniach klas 7-8 oraz szkołach ponadpodstawowych, dostosowane do współczesnych wyzwań edukacyjnych i zgodne z aktualnymi wytycznymi ministerialnymi. Dzięki naszym materiałom uczniowie będą gotowi do krytycznej oceny treści, z którymi spotykają się codziennie w internecie, i rozwijania świadomości informacyjnej.
Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i skorzystania z tych scenariuszy na lekcjach! Sprawdź teraz, jak ćwiczenia mogą pomóc w kształtowaniu kompetencji medialnych uczniów, przygotowując ich do świadomego i bezpiecznego poruszania się w cyfrowym świecie.